BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2023年11月8日 星期三

神鵰俠侶新修版再讀後感

相隔左一段短時間,又執起書本,繼續去完成翻睇金庸N次系列。


睇神鵰其實我自己有少少卻步。
相信神鵰係好多人好鍾意甚至係最鍾意嘅一部,但我自己絕對係排到跌出五名之外。
並唔係話佢唔好睇唔精彩,純粹係我自己嘅個人喜好,呢部小說劇情同主角同我"相性"唔啱。

首先一定要講講男主角楊過。
有好多人鍾意神鵰好大原因都係因為楊過。又靚仔又型又武功高強又溝死女,而最令人好多人欣賞嘅原因係佢嘅反叛,反社會傳統,孤芳自賞嘅傲氣。尤其係以前成班同學仔或者朋友討論時,大家都係處於反叛期或者係年少無知嘅年紀,代入感特別強。

偏偏呢,我自己由細到大都算係"循規蹈矩"果類人。當然,我自己諗野、想像、諗故事...etc好多野都會雲飛天外天馬行空,但係現實執行上算係乖仔同埋聽話果堆。所以一直都比較鍾意令狐沖,佢一樣係不屑於世俗嘅睇法,追求自由,但係佢同時亦好豁達。相反書入面都強調過唔少次楊過性格偏激而且氣度胸襟殊不廣闊,對我來講就敬謝不敏了。

自己一直覺得運氣對人生好大影響,但性格亦都同時會反映到係遭遇上。一直都覺得楊過嘅經歷雖然係慘係苦,但唔多唔少都係佢自己有份拿來(咁當然佢自細嘅經歷都造就佢嘅性格)。反而佢自己嘅任性一樣影響左其他人。亦都因為呢個原因,我睇呢部小說總係有d位會覺得唔舒服。並唔係因為唔精彩唔好睇或者唔合理,而係純粹因為我自己唔喜歡罷了。

以下講少少對書中人物同埋情節嘅睇法。

作為射鵰嘅續篇,好多人物都係呢部延伸落去。其中老叫化同老毒物嘅結果令我好深刻。竟然係互鬥到精、氣、神、力全部都盡晒,突然靈台清明,一笑泯恩仇,好勁好有意境。講到死,絕情谷一日之間死咁多人都好震撼。綠萼嘅可惜,公孫兩公婆嘅可笑,洪凌波嘅可憐,仲有作為中boss嘅李莫愁,係火中唱住"問世間,情為何物..."咁消逝,真係其中一個經典嘅退場。

小龍女 -- 細個睇會覺得佢係一個無乜腦無乜思考好靚嘅女主角,一再翻睇之下其實佢係好有血有肉。古墓教育令佢好似好冷淡咁,其實書入面比較多嘅描述佢個心係好有熱血同直率同埋好溫柔嘅人。以前成日覺得小龍女同王語嫣係similar嘅模板,但其實2個都好唔同,而且各有個性,並唔係男主角嘅附屬品咁簡單。小龍女嘅單純係可以為左對方原惜付出一切,以對方嘅快樂為先,雖然睇落好似只係兒女情長,但果種一往無為嘅氣魄其實好強大。

黃蓉 -- 好多人都表達過射鵰同神鵰嘅黃蓉實在爭好遠。射鵰嘅蓉兒佻皮可喜,神鵰變左一個多疑同埋諸多阻礙嘅婦人,好討厭。我個人都覺得佢係幾煩,不過自己年紀大左、負擔大左,有埋小朋友之後,顧慮多左,的而且確係會諗多好多。佢會為自己兒女過份擔心實屬正常,就算姆聰明嘅人都好,為"愛"之所困(不論係愛人定子女父母朋友)關心則亂,好容易會諗埋一邊。不過佢同小龍女講嘅野真係影響好大,好令人覺得討厭啊。

公孫止 -- 究竟佢係天性就咁cheap又咸濕定係因為比佢老婆長期逼迫壓抑到性格大變呢? 我覺得人人本性都係陰暗面,佢本來唔多唔少都會有,但如果唔係裘千尺咁癲,佢係唔會變到咁的。不過係書中佢嘅表現真係cheap左d...另外,書入面有提過佢要娶小龍女兩人相差廿幾歲,好多人覺得有問題。各位睇睇而家社會...d有錢人同埋明星...哈哈。

耶律齊 -- 好想講下佢。雖然書入面寫到佢係年輕一輩之中差不多最叻,又靚仔又打得性格又穩重聰明,但係因為要湊數夾硬講佢鍾意郭芙實在係佢呢個人物嘅一大敗筆。不過轉念一想,其實都無話好唔合理嘅,佢叻都好佢都係一個男人,郭芙幾蠢幾刁蠻係一回事,佢欣賞美色係另一回事,何況人地呀爸呀媽有錢有權有勢,娶佢都係一個好選擇。

金輪法王(國師) -- 雖然書中多次講佢武功智謀好強,而佢都真係好強,但比起好多"大佬",佢真係無咁"大佬格"。何講"大佬格"其實應該無乜定義,不過我自己以前都有提過好多,除左"強"(其實呢樣任作者講),最緊要係營唔營造酊恐怖感、絕望感,有無充分顯示出boss嘅氣魄。我成日都話,好多漫畫嘅前期boss係有feel過後期嘅,例如幽白嘅戶愚呂弟、龍珠嘅菲利、One Piece嘅沙鱷...etc。神鵰入面我覺得李莫愁嘅bosss格仲強過金輪少少(起碼一開波已經營造左佢個恐怖感)。新修版神鵰唔大改動,係幾個位增加左描述,其中一個就係金輪同郭襄嘅師徒之情。個人覺我雖非蛇足,但又唔覺加左有好幾多。

故事入面,楊過小龍女多災多難,最令人感受深同埋氣氛營造得最好嘅一段,我覺得係佢兩人經歷多番離合、重傷、中毒之後,諗住終成眷屬,點知又又又中招,小龍女毒入內臟無法得治。用左一段篇幅寫兩人重回古墓,化妝換上嫁衣一段,佢地強顏歡笑,真係好淒涼。呢段真係好表達到果種絕望同哀傷...另外,其實睇返楊過呢d喧至情至性嘅人痴痴等十六年,到到知道南海神尼係流嘅,再到絕情谷等過十六年,再癲左跳落崖,其實幾令人動容嘅。而郭襄跟住落去果下,我覺得佢出場雖然遲同篇幅唔多,但都好做到佢都係情感極強烈嘅感覺,比起天龍八部游坦之跟住阿紫落去嘅震撼強得多。

不得不再提N年前曾經少過內地劇集,個一燈講南海神尼碌大對眼好誇張個樣,明明書入面係黃蓉講再問一燈,一燈唔想講得咁明只係嗯嗯嗯...真係要一講再講,內地拍金庸除左硬件好之外其他野都唔多得。

其實要講金庸小說,寫篇論文甚至出本書都唔夠講啦,不過呢d少少字嘅短篇閱後報告係度都夠皮了。唔係咩文豪亦無grammer check,匆匆邊諗邊打完就算,係咁啦~

0 意見: