BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2011年11月6日 星期日

"那些年"後感

太多人睇、太多人講呢套戲, 所以我都講下自己噶感覺。我估大部份要睇噶人都睇左, 所以都唔怕係度嚴重劇透。

首先講左個人對套戲噶主觀感覺(即係結論)先: 我個人係覺得幾好睇的。不過呢個只係主觀感覺, 以下先以戲論戲。

首先, 香港人好多都只係睇大製作、多特技噶片, 一係就係比人狂谷狂煲噶片, 有幾多人會成日走去睇愛情小品? 身邊噶朋友係有, 不過真係十個有八個唔會咯。睇多少少戲, 就會覺得呢套同果d荷里活B級校園青春愛情片差唔多格局, 劇情、拍攝、各方面都好普通。
台灣點解會爆紅? 因為係本土野, 人地本身唔多拍得好噶呢d片+九把刀噶名氣(當然都有實力, 以佢第一次導演來講好叻架啦). 所以呢套戲人地本地就好爆啦。
咁點解香港又會爆? 老實講, 本地噶愛情小品十套有七、八套係唔掂噶(係, 我係講緊葉念琛果d垃圾), 加上香港人又少睇開小品戲, 再加上香港人係好~~~~易比人煲+好~~~~~媚外, 所以入到去睇一套唔錯噶片都會話好好睇咯。同當年噶"情書"、"真的戀愛了"、甚至"心動"...等等噶戲係無得比的, 以戲來講, 絕對稱唔上係經典。

講返套戲。
電影編劇(故事重點同原著其實有一定差距)、導演算係唔錯啦, "講故事手法"以刀大寫開小說噶人來講, 應該都唔算好難到佢(雖然有好幾個位個人覺得可以做得好d, 有d位可以拖長少少, 有d位可以加返快d, 令到個高潮位唔好有"跌"噶感覺), 不過個鋪排比起海角七號算係明快好多啦。
每套戲都會有個觀點, 呢套好明顯係從男仔角度去睇成件事, 係比較屬於男人噶愛情故事, 所以有女仔fnd覺得唔好睇(網上亦有好多人覺得無共鳴)。
演員? 講真佢地有幾需要交到戲呢?一班後生仔做返佢地早幾年噶野(除左女主角年紀大d之外)而已啦。不過不得不讚下選角, 一班演員新面孔有新鮮感, 如果搵已經當紅噶演員可能反而無清新噶feel, 女主角就唔使多講啦, 個樣幾靚又夠清純, 即時贏晒。最估唔到係搵左彎彎真人演出, 哈哈。

有好多人都話, 戲入面好多野"中"左好多人噶"集體回憶"。
話說自己中學時期讀齋校, 並無果d校園青澀戀愛噶集體回憶。不過扯旗、睇AV、打手槍、玩粉擦、射橡筋、Happy Corner、龍珠、井上雄彥、駁老師咀、帶動同學集體反抗老師、罰企、會考後要同死黨分道揚鑣、排排坐講理想講志願...等等相信好多人都會有。成班死黨坐係球場看台一齊見到班花經過, 一齊鍾意班花、各施其技追女仔或者你未試過, 但男仔為女仔發奮、唔想心儀既人差過自己、唔想自己差過心儀既人、唔敢表白玩暗戀、唔敢拖手玩純愛、情人唔係戀人、鍾意果個唔係結婚果個、做唔到戀人做到好朋友、以上情節你同我或多或少經歷過。有回憶,所以有共鳴;有共鳴,自然有感受。

套戲講噶係八十前噶愛情故事, 估計對於而家30歲或以上既中男中女係入晒。加上套戲噶設定係普通場學生, 唔係尖子、唔係校隊、唔係有錢仔、又唔係古惑仔, 好平凡、好大眾; 情節亦好平淡, 冇強姦、冇絕症、冇生離死別、冇催淚、冇誇張、冇超現實情節, 夠真實,所以易投入;易投入,自然就好易有感染力。

最緊要噶係, 套戲強調既係「那些年,你錯過了什麼?」, 遺憾人人都有,年長既更加多,更加感同身受。

無論大家欣唔欣賞都好, 戲入面有好多樂而不淫噶笑位, 而戲中笑位都好密集(當然大家笑點有高有低, 但總算係由頭輕鬆可笑到落尾), 本來係一套講"遺憾", 講"回憶", 好似好沉重噶戲, 但係相信大家睇果時都係笑多過淚。
講起笑同淚, 呢套戲雖然大部份位都係笑位, 但係相信好多人最深刻印象、甚至有好多人拍手噶位就係最後一幕噶神來之筆。不過誠如一位朋友所講, 全場笑得最勁噶位, 亦係最令我喊噶位, 果一刻完全明白男主角噶心理感受, 真係笑中有淚,淚中又有笑; 加上穿插左回憶、平行時空之中噶佢地、同埋現實三方面噶片段(仲有不得不讚下, 好唔錯噶主題曲), 真係深深感受到"那些年噶遺憾"。

香港人睇, 一定唔會好似台灣人感受咁多咁深, 始終係人地本土野, 我地無試過地震、沒天燈、好多野都無, 但係相信大家都曾經有"愛", "純愛"。睇返香港某d導演噶"愛情"戲, 次次都係爾虞我詐、出賣、偷食, 仲要將呢d扭曲左噶愛情觀正當化, 一係就sell波sell蘿sell青春少艾噶肉體, 而家呢套sell"純愛"係咪更加有價值, 更加值得支持呢?

對於我來講, 由於自己不嬲都鍾意睇小品戲, 加上對呢D野噶感受比較深, 所以其實都幾喜歡呢套戲噶; 同埋當然亦都會諗起有關自己噶野啦~~ 另外, 相信我係我識噶人當中, 係最有可能好似個男主角咁, 最尾做埋d咁癲噶野噶人啦, 哇哈哈。不過, 果一幕、果一下, 真係好感動到我。



p.s. 太多太雜亂噶感想同感覺, 寫唔晒出來, 純粹亂咁發表下意見而已。不喜勿插。
p.s.2 講真, 真係唔多想同唔想噶人一齊睇咯~ 好彩無姐。
p.s.3 我唔要做柯騰。

0 意見: