BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2008年5月13日 星期二

天真的小朋友

首先多謝某朋友提供題目, 佢亦係暫時唯一一個一聽就明咩叫“只係俾題目”o既人。

講起小朋友, 大家即時可能就會諗起“天真”, “可愛”, 甚至係“幼稚”、“無知”等等。

明顯地, 大家再諗一諗, 都應該會覺得時移勢易, 其實呢種諗法已經錯得好緊要了。君不見而家o既細路仔, 好細個已經好醒, 知好多野, 超級人細鬼大? 好多幼稚園畢業或者小學低班o既小朋友, 已經知道好多社會上發生o既, 或者已經對日後長大o既自己有一定目標, 更有不少已經識得“溝女”(真人真事)(當然仲係好初步想討好對方或者想對方做女朋友果種啦)。再大dd, 到左小學高班或者中學, 佢地知o既野已經比起我地當年所知仲多; 好似我識o既一d小朋友, 或者好似我表弟, 雖然係大人心中只不過係黃毛小子, 雖然佢細好多, 但係我同佢同輩, 都傾到偈, 聽過佢講o既野佢o既諗法同佢o既內心世界, 已經唔係好似小朋友咁渾渾噩噩, 係有自己o既“一套”想法了(當然就唔好論佢諗o既呢一套o岩定唔o岩啦, 隨住人慢慢成長, 自己o既一套諗法會因經歷而慢慢改變o既)。

大家都可以見到新聞同研究指出, 而家o既小朋友係好細個已經有拍拖經驗, 甚至係未成年已經不只初嘗雲雨, 偷嘗禁果, 而係多嘗雲雨, 屢嘗禁果了。姑勿論佢地夠唔夠成熟去handle呢d野, 但係可見呢個趨勢係愈來愈嚴重; 大家諗諗係我地仲係流緊鼻涕唔知自己做咩o既年紀, 而家o既細路已經知咩叫“溝女”, 係我地毛都未出齊, 大家好好奇咁睇緊咸書o既時候, 而家o既“小朋友”已經咩都做過晒了。可笑o既係, 而家o既年青一代可能仲會覺得(而有好多劇集、漫畫等等亦都渲染), 到左廿幾歲都仲未經過人事, 仲係“處”, 係十分“on9”o既添。(係咪好似某d人覺得, 出左來做野或者大個左, 唔識/唔去投資都係on9一樣呢?)

小朋友吸收力強, 而家o既社會資訊科技發達, 佢地亦好容易地會接觸到不同o既information。相信呢樣野係無可能避免, 亦都係制止唔到o既; 真正要做o既, 係教育方面要與時並進。教育一個小朋友, 並唔可以好似以前o既封建思想咁, 同佢地講“咩叫o岩, 咩叫錯”, 最重要係令佢地懂得“自己去分辨是非”, 有“獨立o既思考能力”; 過度保護小朋友, 只會帶來反效果, 除左令佢地無左分辨是非o既獨立思考能力之外, 更令佢地到左青春期時o既反叛思想更強烈。

觀乎而家好多家長, 非常“on9”地經常投訴各種媒體o既節目, 有什麼暴力呀、色情呀等等o既成分, 使到而家o既大部份電視節目(尤其所謂合家歡時段o既節目), 所有o既呢類場面都cut晒, 最好笑係一d打交o既卡通片, 將入面o既人物打中人或斬中人o既果個scene cut左。我心諗, 你地班師奶同呀叔或專業人士, 係細個o既時候, 睇d武俠o既劇集、卡通片或者其他節目, 大把殺人, 色情等等o既情節啦, 又唔見你地係學壞左? 會有暴力傾向? 會對性關係好隨使? (我本人十分肯定我細個時o既節目, 呢d野o既尺度係寬鬆好多的) 可見最重要o既係教育, 而唔係單單係資訊方面做無謂o既抑制。

當然, 而家o既各種媒體亦經常嘩眾取寵, 經常扭曲事實, 過份地標榜色情暴力,或者刻意報道有關o既新聞; 但有錯的並不只他們, 也不能經常“賴”學校教育, 真正背負其中很大責任的角色, 父母一定是其中一方。只要教育得好, 孩子們懂得思考, 哪怕他們看了什麼東西?

看來, 天真的, 可能只是我們這些年紀大的人們。

0 意見: